Saturday 10 May 2014

I'm Pregnant !




Lama nda update blog .. sebab sibuk tiada masa mau update .. hee .. tapi nda pa la .. saya mau share cerita pasal saya pregnant .. back to october 2013 my period lewat satu minggu . So , i ask hubby to buy me pregnancy test kit tapi saya tunggu sampai besok pagi baru cek .

awal pagi lagi saya bangun terus cek , habis jak buang air kecil tu saya renung ja tu pregnancy test kit .. makin lama makin mau terang tu garis-garis .. sekali tunggu punya tunggu keluar dua garis yang terang .. saya pun cepat-cepat keluar dari toilet . So , saya kasi bangun la hubby kasi tengok dia pregnancy test kit tu .. apa yang boleh saya tulis sini muka hubby happy betul .. well , our first born kan .. siapa yang nda happy .. hee .. tapi saya masi lagi sangsi dengan tu pregnancy test kit tu .. jadi saya suruh lagi hubby p beli .. hubby beli pregnancy test yang digital punya .. tengahari tu saya test lagi .. mula-mula keluar ayat PREGNANT dari kit tu , then berapa minit tu keluar 3+ . mengikut arahan yang ada di kotak pregnancy test tu usia kandungan saya 3 minggu keatas .


ini lah kit yang pertama saya test .. 

Yang ini kit yang digital punya .

Awal bulan november saya start sudah tu morning sickness .. awal pagi lagi berlari-lari p toilet .. pening-pening .. lemas satu badan .. awal bulan november tu juga saya rasa macam sakit yang senggugut .. tapi yang sakit betul , masa malam tu saya rasa gitu .. so , saya cuba bawa tidur tu sakit , mula-mula memang susah mau tidur tapi sekali tukar-tukar posisi tidur nda lama tu tidur juga .. On the next morning , saya bangun p toilet saya nampak macam ada darah turun .. saya pun cepat-cepat lah ni kasi bangun hubby  , saya nangis time cakap dengan hubby sebab takut ada apa-apa hal dengan baby kami . Hubby bawa pergi klinik , doktor di klinik tu suruh saya buat scan satu badan sebab takut ada apa-apa yang terjadi . mula-mula tu kena scan di hati , pas tu di pancreas , kidney last sekali ovary .. doktor tu cakap lah baby dalam kandungan ok seja masi lagi saiz macam telur  .. masa tu tarik nafas lega terus saya .. doktor cakap yang saya bleeding sebab terlampau buat kerja .. padahal tiada juga saya aktif betul .. 18 november saya dengan hubby pergi Klinik Kesihatan Ibu Dan Anak ( KKIA ) buat buku klinik .. setiap bulan lah kena pergi klinik .

tapi awal-awal pregnant tu memang banyaklah yang saya alami . saya kena demam ,muntah , sakit mau kencing apa semua .. betul-betul dugaan .. huh . lepas tu masa saya pregnant 21 minggu tu berat badan saya naik secara mendadak daripada 40.5kg pergi 43.5kg ..naik 3kg .. lepas tu darah saya turun 10.5 .. Eee , kena suruh cek kencing lagi sama darah .. sekali cek gula dalam darah saya tinggi .. bukan alang-alang tinggi lagi 9.7 .. hurmmm .. nanti 14 may mau ambil darah lagi .. sabar jak la dulu .. masa saya update blog ni kandungan saya masuk 31minggu sudah .. makna nya 7 bulan 3 minggu sudah .. saya rasa ini jak yang mampu saya kongsi buat masa ini .. hee .. :D 




Love ,

1 comment:

  1. tahniah miera... hope ko n baby sihat selalu.. doakan aku ya... aku rasa da sampai masanya aku pn nk baby juga... :)

    ReplyDelete

Copyright By Mira G Dora
Cute Hello Kitty 4